'Eventjes' naar Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Frieske Meer - WaarBenJij.nu 'Eventjes' naar Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Frieske Meer - WaarBenJij.nu

'Eventjes' naar Cairo

Blijf op de hoogte en volg Frieske

27 November 2016 | Egypte, Caïro

Ik heb weer veel te lang niks gepost, maar ik heb dan ook niet zo enorm veel boeiends meegemaakt tot nu toe! Ik was twee weken erg ziek, waardoor we op een avondje even naar Hurghada (3h) zijn gereden om naar de dokter te gaan en ik een bacteriële infectie had waardoor ik me lang echt beroerd voelde! Gelukkig is de antibacteriële medicatie kuur nu over en ik voel me alweer stukken beter!

Aangezien er een speciale bedoeïen beurs is zogezegd in Cairo en Amr (mijn goede vriend en manager van safari waar ik vorig jaar ook mee samen heb gewerkt) moet daar 'even' (7/8 uur rijden) naartoe en daar ben ik blij toe! Ik ga eindelijk naar Cairo!!!!!

Voor degene die geen idee hebben wat bedoeïen zijn, bedoeïen zijn grote families die leven in de woestijn. Elke familie of stammen, heeft zijn eigen leefwijze en ideeën over het leven en hun geloofsovertuiging moslims of christelijk. Aangezien er in de vele woestijnen in heel Egypte veel bedoeïen families wonen hebben die, afhankelijk van welke plaats zij komen , een naam: ababda stam komt bijvoorbeeld origineel uit Sudan. Al deze families hebben traditionele handwerken uit hun regio en daar is een grote markt van in Cairo. En dat vind ik grandioos, al die mooie spulletjes :-)!!
Maar goed, dan moeten we er wel eerst komen en dat was toch al een verhaal, haha!

Aangezien Amr z'n auto meer stuk dan heel is, we zijn moeder en accountant ook mee moesten nemen en z'n auto nogal oncomfortabel en krap is hadden we het grandioze idee met Amr's zus auto te gaan, die is nieuw en ruim! Wanneer amr en ik vanuit Port Ghalib (marsa alam) om 12 uur vertrokken moesten we al anderhalf uur wachten op z'n staff voor kansloze redenen. Daarna zijn we naar Hurghada getuft in 2 uur (250km) waarna we nog eens 2,5 uur hebben gewacht omdat iemand Amr z'n auto had geleend. Wanneer we dan eindelijk na een hoop poeha met moeders en accountant in amr's zus auto zaten kregen we een soort van pech. Niet te vergeten dat Amr en ik om 15 uur smiddags in Hurghada aankwamen en het tegen die tijd 20 uur was. Het onder paneel van de voorbumper was er half af en lagen de mannen in het donker onder de auto om t te maken en ik mevrouw van het licht te zijn. Aangezien we het niet konden maken gingen we naar t tankstation waar ze het gelukkig hebben gemaakt! Er was daar een super lieve hond nog jong ook en wanneer we terug naar marsa alam komen nemen we hem mee:-D

Waren we net een tien minuten aan het rijden, stond er een enorme file want een auto van het leger was in de greppel gereden.. daarna kon onze reis eindelijk beginnen! Natuurlijk is onze reis niet compleet zonder een beetje moeder en zoon gedonder, geen signaal of radio in de auto en de mooie sterren hemel! Wanneer we in het familie huis aankwamen om 1 uur snachts, konden we de gedeelde gang naar het huis niet in omdat de buurman ineens een deur had gemaakt en niemand de sleutel had, om vervolgens thuis aan te komen en te zien dat het toilet letterlijk ontploft is, kakkerlakken veel te trots waren op hun nest...alles enorm ranzig is en na alle stress dan ook nog de helft van het meubilair per ongeluk stuk valt omdat we ons geduld een beetje verloren waren. Na een grote schoonmaak en heel veel zuchten verder, zijn Amr en ik maar terug de auto in gestapt om wat te gaan drinken en desinfectie te kopen haha! Wat een eerste indruk en dag haha! Gelukkig was het uitzicht vanuit de auto wel grandioos!

De volgende dag gedoucht, tussen alle kakkerlakken in, moet je je indenken, al douchende met een spuitbus vergif naast je en elke seconde snel sprayen.. haha! Nou goed zijn we boodschappen gaan doen en rond gereden om de stad te zien. Erg mooi architecturen in Cairo stad zeg, jeetje! O ja.. en DRUK! Een ritje van 10 minuten duurt rustig een uur aangezien je de hele tijd vast staat. Ook wel leuk is dat op de taxi's hier stickers staan met een vrouw die een man in elkaar slaat met een rode streep erdoorheen. Ik dacht dat het een grapje was, maar we zijn er getuige van geweest dat vrouwen de mannen serieus in elkaar meppen als ze ruzie hebben, arme mannen haha!

Gelukkig heb ik natuurlijk ook de piramides kunnen zien, woow dat is echt indrukwekkend! Aangezien Amr iedereen kent kregen we een gratis paarden rit naar de piramides, echt enorm leuk! Na tien minuten kende iedereen onze naam en kwamen ze op ons afgerend met souvenirs en nog even op een kameel gezeten! (die toch een aardig tikkeltje groter zijn dan de kamelen bij ons) grandioos!
Daarna nog even wezen shoppen in city star mall. Dit winkelcentrum heeft maar liefst 7 verdiepingen en over duizenden winkels! Na een Amerikaanse steak en een veel te groot dessert zijn we naar de auto gestrompeld met onze ontplofte buik!

Het zijn heerlijke relaxte dagen, nog gewinkeld in Ikea en naar een mooi oud trein station geweest, maar door de vele smog en drukte in Cairo vind ik het ook wel weer fijn om terug naar marsa alam te gaan. Vandaag realiseerde ik me dat het nog maar een maand is en dan vlieg ik door naar Bali! Erg spannend allemaal!

Veel liefs uit het echt koude Cairo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Chasing dreams!

Traveling in winter

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2017

Onderweg naar Bali!

27 November 2016

'Eventjes' naar Cairo
Frieske

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 19470

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 21 Oktober 2019

American dream

03 November 2016 - 20 Februari 2017

Chasing dreams!

01 April 2015 - 31 Oktober 2015

Yep Yep, Working abroad again!

Landen bezocht: