Onderweg naar Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Frieske Meer - WaarBenJij.nu Onderweg naar Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Frieske Meer - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Bali!

Blijf op de hoogte en volg Frieske

10 Januari 2017 | Indonesië, Ubud

Op dinsdag 2 januari vanuit Hurghada begonnen met m'n reis richting cairo met de bus. Hoewel ik 6 uur naast een vrouw moest zitten die ook de helft van mijn stoel innam en enorm stonk, de bus kapot ging en we er veel langer over deden dan gepland, werd ik halverwege door Amr's vriend opgehaald en was ik eindelijk verlost!

We zijn nog heerlijk naar een Libanees restaurant gegaan om te eten, waarna ik op t vliegtuig stapte. Het was een bijzonder lange dag en wanneer ik maar liefst na 7x controle van m'n tas dan eindelijk Denpasar vliegveld uitliep, was het 12 uur s'nachts en bloedheet. Iedereen om je heen schreeuwend voor n taxi.. het was een test voor m'n geduld haha! Na met al m'n zooi op m'n rug m'n hotel te hebben gevonden, een heerlijke douche genomen te hebben, viel ik met een raar en ook wel bang/negatief gevoel in slaap. Gelukkig deed de slaap me goed en voelde ik me al stukken beter in de ochtend!

Na het ontbijt ben ik rond gaan neuzen in de straatjes en wat voelde het tof dat ik hier nu ben! Mezelf gelijk een simkaart gekocht, zodat ik in ieder geval bereikbaar ben. Ik had op internet gelezen dat je hier een app kunt downloaden en dan lokale mensen zich aandoen als taxi waardoor je dus 50/90% minder betaald dan met de gewone taxi!! Dus dat heb ik meteen op de som genomen en inderdaad daar kwam een lokale Balinees, met van die traditionele kleding en hoofddeksel voor m'n hotel. Die heeft me keurig naar het nieuwe hostel gebracht en het heeft me in euro's €5 minder gescheeld! En dat is hier best veel geld!

De plek waar ik nu ben heet Kuta, bijzonder toeristisch en om een of andere reden, totaal niet interessant voor mij. De oude straatjes en vele tempels hier zijn erg mooi, maar ik ben toch meer op zoek naar de mooie strandjes, relaxen en de echte cultuur zien. Ik heb hier leuke mensen leren kennen. Sami, een jongen van het hostel hier heeft me mee op 'tour' genomen en de eerste dag gelijk lokaal gegeten waar ik verbazingwekkend niet ziek van ben geworden!! Eigenlijk wilde ik na de eerste nacht al vertrekken, maar ik had nu al eenmaal voor 2 nachten geboekt, dus heb ik de dag erop maar even geshopt. Aangezien ik uit Egypte kwam heb ik veel kleding af moeten geven aangezien het veel gewicht is en ik het niet gebruik hier. Door de hoge luchtvochtigheid, droogt kleding ook niet echt, dus een aantal luchtige kleedjes en broeken zijn een uitkomst!

Na twee dagen in Kuta te hebben doorbracht, kwam het getoeter en toeristische me neus wel uit, dus ben ik verhuist naar een plekje op 45 min van Kuta; Canggu. Echt zon vissersplekje waar iedereen naartoe komt om te surfen. Er hangt een enorme relaxte vibe en mijn hostel was bijzonder luxe, met een sportschool en zwembad. Een leuke meid uit Finland en Zweden leren kennen waar ik verder mee ga reizen! Na al dat nasi happen, was het heerlijk om een keer een hamburger te eten! Samen met dat Franse meisje op een scootertje door de stad gescheurd en een skate feestje bijgewoond! Erg leuk! Volgende stop: Ubud.

Na wat was drama van het hotel (dat m'n was kwijt was, maar gelukkig terug gevonden heeft) ging ik richting Ubud, een klein stadje met super veel cultuur; yoga, tempels, workshops en meer! Ik heb al een scootertje gehuurd en rond gescheurd naar een niet toeristisch apen park, wat erg leuk was aangezien ik de enige was! Hoop schattige aapjes in het wild gezien! Nog een hoop bekende van andere hostels gezien en leuke avondjes uit geweest! Sinds ik hier ben aangekomen, voel ik me eindelijk fijn! Veel liefs van hier!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Chasing dreams!

Traveling in winter

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2017

Onderweg naar Bali!

27 November 2016

'Eventjes' naar Cairo
Frieske

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1091
Totaal aantal bezoekers 19469

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 21 Oktober 2019

American dream

03 November 2016 - 20 Februari 2017

Chasing dreams!

01 April 2015 - 31 Oktober 2015

Yep Yep, Working abroad again!

Landen bezocht: