Plannen zijn er om gewijzigd te worden - Reisverslag uit Hermosillo, Mexico van Frieske Meer - WaarBenJij.nu Plannen zijn er om gewijzigd te worden - Reisverslag uit Hermosillo, Mexico van Frieske Meer - WaarBenJij.nu

Plannen zijn er om gewijzigd te worden

Blijf op de hoogte en volg Frieske

19 Februari 2019 | Mexico, Hermosillo

Hola a todos!

De laatste dagen hebben Michael en ik eigenlijk alleen maar onderweg in de auto gespendeerd. Na onze laatste update zijn we vanuit de Golden gate bridge in San Francisco richting Las Vegas getuft. Bijzonder mooie landschappen gezien en veel te veel slechte liedjes meegezongen, haha! Want ja, wanneer je elke dag 8/10 uur in de auto zit, moet je iets doen om elkaar bezig te houden! Leuke verlaten stadjes (zoals buttonwillow) verkend onderweg en na weer eens veel te veel kilometers op de teller van de auto kwamen we dan eindelijk aan in Las Vegas! We kwamen op het perfecte tijdstip: met zonsondergang reden we Las Vegas binnen en bij het hotel aangekomen was het al enigszins donker en waren de miljoenen verlichtte billboards en lampjes al te zien! Woow wat een ervaring was dat! Heerlijk geslenterd en ons verwonderd over al het moois wat we voor onze kiezen kregen! Het National park Grand Canyon zit ‘dichtbij’ las Vegas maar door het slechte weer wisten we niet of we nu zouden gaan of niet. Michael heeft toen zijn vlotte babbel gebruikt om alle ins and outs te verkrijgen en ontdekte dat het weer goed genoeg was om wel degelijk naar de grand canyon te gaan! Michael en ik hebben geloof ik terug naar het hotel gehuppeld die avond! EINDELIJK iets wat we wilden zien en konden zien! Want door de overstromingen en sneeuw val van de laatste tijd waren vele wegen onbegaanbaar of was er een code rood uitgeroepen, waardoor we dus maar 1 van de 5 Nationale parken die op ons lijstje stonden konden zien.

Maar zoals vanaf het begin van onze reis hebben we met veel dingen ‘pech’ gehad, wat later een fantastische turn around bleek te zijn. Frieske natuurlijk enigszins van slag, want alles wat we gepland hadden, was niet meer mogelijk, moesten we annuleren of hadden we geen tijd voor, helaas!

Maar na een korte nachtrust en dikke slaap ogen en een tweede bak koffie stapten we om 06:00 weer met veel goede moed in de auto, want vandaag gingen we naar de grand canyon! En wat een geluk hebben wij gehad! Het weer was fantastisch! Helemaal niet koud, zonnig en sneeuw, wat willen we nog meer!! Na een middag in de grand canyon gespendeerd te hebben belastte ons de elke dag terug kerende vraag; waar slapen we vanavond? Het zou die nacht -6 worden in de Grand Canyon, dus slapen in de auto (zoals al eerder gedaan en gepland stond) ging hem dus niet worden. Dus na de zonsondergang rond 18:00 uur zijn we naar een luxe hotel gereden waar Michael en ik allebei ons eigen 2 persoons bed voor onszelf hadden! Aangezien tijdens de zonsondergang het te bewolkt was om iets te zien hadden we ook maar bedacht de zonsopkomst de volgende dag te gaan bekijken! En zo gezegd zo gedaan.. nouja.. wij vertrouwde de dame van het park niet wanneer zij twijfelachtig zei dat het deel waar wij speciaal vroeg uit bed voor waren gekomen.. gesloten was. (Om er vervolgens toch achter te komen dat die wél echt dicht was,, kut!) Dus na meerdere malen verkeerd gereden te zijn naar het deel van het park wat wel open was, hadden we bijna de zonsopkomst gemist! Na veel te veel foto’s en blauwbekken in het park zijn we snel weer in de warme luxe auto gesprongen om 4/5 uur richting Joshua tree park te rijden. Natuurlijk ging dat ook niet zoals gepland en kwamen we na 7 uur rijden een keer aan. Een half uur voor het donker werd reden we het park in en ook hier (surprise surprise) konden we niet naar het deel waar we voor kwamen, want in de avond zie je geen hand voor ogen en de afstanden in de parken en USA in het algemeen zijn enorm!Na een paar woestijnkonijnen bijna omver te hebben gereden, zijn we in het donker zonder ongelukken uit het park bij een taco tent beland en met een volle maag in de auto in slaap gevallen!

De dagen erna waren niet veel anders dan ‘wel zien waar we uitkwamen’ zolang het maar in de richting van LA was en dus veel rijden. Na volledig kapot te zijn van deze intensieve week en opnieuw overstroming regio’s waar we langs moesten, hebben we maar een goor krot in carlsbad, San Diego (wat aangeschreven staat als luxueus op internet) gereserveerd om de laatste dagen tot rust te komen! Leuke plek wel, zo goed als direct aan het strand! We besloten last minute dan ook maar een ticket met de bus naar Mexico te boeken!

Na enige stomme corrupte Mexicanen te hebben gepasseerd bij de grens kwamen we de volgende dag,na een bijna 2 uur durende auto rit en 8 uur durende busrit, aan in Mexico bij Javier (of hoe hij ook heet) onze host zogezegd waar wij 2 nachtjes hebben overnacht! De volgende ochtend gelijk mee met zijn super gezellige Mexicaanse vrienden naar de burrito shop aan de straat voor ontbijt om daarna een aantal uur hoog in de bergen te gaan hiken! Het was hilarisch! Michael had de jongens flikker en kaas geleerd en dat zorgde voor de meest hilarische situaties en conversaties! Twee van de 5 spraken Engels en 1 had biologie gestudeerd en de rest wist eigenlijk alles wel te vertellen over de buurt, stenen en het gebergte, dus Michael kon zijn lol niet op! In de middag nog een pizza met de jongens gedaan, het was een fantastische dag!

Ik zou bijna zeggen dat ik spijt had dat ik GEEN drugs smokkelde wanneer we van USA naar MEX gingen anders hadden we nu nog luxer kunnen reizen