A ‘high’ start - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frieske Meer - WaarBenJij.nu A ‘high’ start - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frieske Meer - WaarBenJij.nu

A ‘high’ start

Blijf op de hoogte en volg Frieske

08 Februari 2019 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal!

Dag 1:

Dinsdag 5 februari, 04:30 de wekker gaat en Michael en ik zijn maar wát blij om uit bed te springen en naar Schiphol te rijden! Na een kort ritje naar Schiphol en gedag gezegd tegen mijn vader, staan Michael en ik vol happy spirits op het koude Schiphol! Eindelijk gaat onze grote reis beginnen. 100 dagen geleden keken we al enorm uit naar deze dag en nú gaat het dan gebeuren!

Met de grootste glimlach op ons gezicht kijken we op de gate borden om te zien dat onze vlucht is vertraagd met 3 uur ivm een technisch probleem, maar rond 12:30 uur (i.p.v. 10:00 uur) stonden we dan in 16 graden met een glimlach in hartje Barcelona! (Beeld je even in hoe vaak Michael en ik het liedje Barcelonaaaaa wel niet gezongen hebben in de tussentijd haha!) na onze spullen gedropt te hebben in ons hostel besloten wij op pad te gaan en 3 en een half uur later hadden we de Arc de triomf, de bekende Cathedral, heilige Maria kerk en heel wat mooie bekende gebouwen voorbij zien komen. Compleet Total loss na ons bordje Aziatisch avondeten en een serietje zijn we heerlijk gaan dromen van de lange vlucht die de volgende dag op ons wachtte; LAX!!

Dag 2:
Na rustig wakker geworden te zijn en een heerlijk bakje koffie in de zon gingen we richting de luchthaven! Vandaag is onze grote dag, we vliegen eindelijk naar Los Angelos!! En hóé begon het ook, haha! Je kunt alleen naar Amerika vliegen als je al een retour ticket hebt. En dat had ik inderdaad mooi gemaakt maar ik was even vergeten dat Mexico blijkbaar ook tot de USA behoort en dat (nep)ticket dus niet geldig is. We hadden nog maar een half uur om een ander ticket te regelen, want anders mochten we niet mee.. In alle stress hebben we snel een ander ticket gekocht, maar daar kreeg ik de bevestigingsmail niet van en in de tussentijd was veel tijd verstreken en hadden we nog maar 8 minuten om een retour ticket bewijs te leveren aan de check-in balie voordat zij sloten en boarding ons geweigerd werd. Complete stress, maar thank God heeft Michael op datzelfde moment hetzelfde ticket met een andere website geboekt en hij had wel gelijk de boeking bevestiging, waardoor we op de valreep onze boardingcards kregen en mee mochten. Maar door al die drama was er veel tijd verstreken en het was 13:30, het moment van boarden... AAA paniek! Dus wij als een stelletje bezetenen door alle hallen rennen, waardoor ik nog bijna struikelde van de slappe lach! Haha! Alsof er geen einde aan leek te komen, wat is Barcelona airport groot! Hadden we de douane gepasseerd en 2 hallen door gerend, dachten we dat we er waren.. helaas, nog een rij, met opnieuw paspoort controle! NEEE, dachten wij, straks missen we alsnog de vlucht! Dus na de paspoort controle opnieuw 3 hallen doorgerend om vervolgens als een stel uitgeputte hijgende trekpaarden op tijd aan te komen bij de juiste gate. We geloofden pas echt dat we het gehaald hadden toen we al lachend en puffend op onze luxe grote stoelen zaten in het vliegtuig en de lucht in gingen!
Na 13 redelijk rappe uren kwamen we dan kei verrot aan in LAX!

Na eventjes wachten en handig worden in hoe de shuttles hier werken, sprongen we in de mini bus van ons hostel.. nouja, mini bus... omgebouwde porno party drugs bus met de wiet geur er nog in.. WELCOME TO THE USA