Eerste jubileum week in Kreta - Reisverslag uit Anissaras, Griekenland van Frieske Meer - WaarBenJij.nu Eerste jubileum week in Kreta - Reisverslag uit Anissaras, Griekenland van Frieske Meer - WaarBenJij.nu

Eerste jubileum week in Kreta

Blijf op de hoogte en volg Frieske

01 Mei 2016 | Griekenland, Anissaras

Waar ben jij.nu

Kalispera! Goedemiddag lieve schatjes van mij!!

Met een fris, net schoongemaakte kamer en een heerlijke 28 graden en zon op mijn balkon, schrijf ik jullie mijn nieuwe Kreta 'avontuur'

Nou ja,, avontuur.. Ik geloof niet dat ik hier iets avontuurlijker ga vinden na mijn fantastische jaar Egypte, maar vandaag is mijn 1e week jubileum!

De dag dat ik aankwam was ik, na in huilen uit zijn gebarsten op Schiphol doordat ik mijn zusje liever niet los wilde laten, toch goed aangekomen in mijn hotel, rond 12 uur. Ik werd gelukkig verwacht en gelijk met de manager een babbeltje gemaakt en mijn kamer sleutel gekregen. Mijn kamer is op de eerste verdieping, met uitzicht op de bergen en ver weg de zee! Echt grandioos! (Zie video en foto's bijgesloten!!) diezelfde dag nog veel gedaan en s'nachts nog uit geweest met oude en nieuwe collega's! Kapot ging ik naar bed om de dag erna mijn eerste werkdag te maken.

Nu is elk begin moeilijk zeggen 'ze' maar het beviel me eigenlijk allemaal wel mee. Natuurlijk gaf mijn vieze kamer en geen warm water me vanaf dag 1 een beetje een dip maar dat is normaal. Het animatie team is heel jong hier en ze kunnen nog veel leren maar goed, ze zijn best aardig! De eerste dagen waren een waar gevecht aangezien het hotel management en animatie chief andere visies hadden van ons dan onze eigen manager van Thomas Cook, maar na 4 dagen was de lucht weer geklaard en nu kunnen we best goed overweg met iedereen!

De eerste dagen in de kids club waren behoorlijk saai doordat er geen kinderen waren, wat mooi uitkwam, want daardoor heb ik mijn creativiteit kunnen benutten. Drie dagen 9 uur aan een stuk kleuren en verven, ik had in ieder geval wat gedaan, haha!

De dagen erna waren druk, weinig kinderen maar wel drukke kinderen, leuke opvulling! Nog een paar mini disco's gedaan en dan mochten we alweer naar huis. Alles is veel later (en duurder OMG!!) hier dus we beginnen de disco om 20.45 tot 21.30.

Twee dagen geleden zijn we met alle animatie collega's uit geweest, was wel gezellig. Wanneer iedereen om 4 uur in de ochtend bezopen en beschonken was, was voor mij de lol er nogal af, dus ben ik lekker naar huis gegaan en in coma gevallen, om om 09.00 weer aan het ontbijt te zitten. (Het verging me erg goed trouwens.. Surprise!) ook een drukke dag gehad. We doen vooral veel spelletjes, dansen, buiten spelen en creatieve activiteiten. Mijn collega heet Jamie, een jongen die ik gelukkig al kende van de training uit Schotland. (Ja, met een schots accent, haha!)

Onze dagen:
09.00 wandelen naar het hotel
09.15 aan het ontbijt
09.50 voorbereiden in kids club
10 - 12 ochtend sessie
Pauze
14-16 middag sessie
17-19 namiddag sessie
20.00 diner
20.45 mini disco
21.45 wandelen naar huis.

Het voelt best ok hier zijn, ik ben super blij met mijn kamer, want nu heb ik wat spullen gekocht om schoon te maken. Ook heb ik nu na 4 dagen een koude douche eindelijk warm water, dus ik kan eindelijk wassen!

Voor iedereen die mij graag ziet thuiskomen met een Griek...
Ik ben m nog niet tegen gekomen! Hihi! Het wereldje is klein hier en dat vind ik prima. Ik vermaak me prima zelfstandig. Kan van alles huren om de buurt te verkennen wat ik volgende week zondag op mijn vrije dag ga doen! Vandaag ben ik ook vrij en heb twee uur gewandeld en bij een oud dorp uitgekomen en even rond gesnuffeld, erg leuk! Het is hier vandaag Pasen, dus iedereen steekt vuurwerk af, heeft barbecue op straat en is in opperst goed humeur, leuk!

O ja, geen idee waarom, maar ik heb mijn zinnen gezet om Italiaans te leren spreken, dus ik probeer zo af en toe wat Italiaans te spreken met mijn Italiaanse collega. Hoewel ik niet heel hard me best doe, onthoud ik redelijk wat ik wel leer. Ik probeer in ieder geval mezelf te verbeteren. Deze week ben ik ook een beetje in twijfel, of ik de managers functie moet gaan doen in september (dat kan ik nu al aangeven en dan krijg ik nu al meer taken om alvast te 'oefenen' tot september). Dan zou ik namelijk manager worden in de animatie sector, maar ik vind dit helemaal niet zo leuk. Dus nu ga ik waarschijnlijk as winter als tourleader werken en als ik dat fantastisch vind, ga ik daar managers specificaties doen.

Verder heb ik niks te vertellen!

Dus dikke kus, tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frieske

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 19458

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 21 Oktober 2019

American dream

03 November 2016 - 20 Februari 2017

Chasing dreams!

01 April 2015 - 31 Oktober 2015

Yep Yep, Working abroad again!

Landen bezocht: